Christian Antoni Möllerop

Vice förbundsordförande RFSL

Så bærer det til Egypt!

Kategori: Allmänt

Som tidligere nevnt i denne bloggen så skal en av mine virkelig store drømmer bli realisert. Imorgen tidlig reiser jeg og min kompis Felix til Egypt. To uker med sol, ferie, strand, god mat, god drikke og telefoner som ikke får lov til å ringe.

Det er lenge siden jeg har vært på en ferietur som virkelig skal være en ferie. Jeg har med meg tre bøker, ett spørmsålsspill om det svenske språket (fordi svenskene mener jeg må utvikle svensken min).

Bøkene jeg har med meg bør nevnes spesielt tenker jeg. Ikke for att bøkene er så spesielle, men fordi det er svært så ulike bøker. Bøker som forhåpentligvis underholder meg på ulike måter utifra dagsform og humør:

Vänninen - rapport från Rosenbad
Boken handler om maktkamp og politiske intriger i det svenske regjeringssystemet

Våtmarker
En bok om en 18 år gammel jente som må til gynekologen fordi hun har skjært seg i det aller helligste under intimbarberingen.

The easy way to stop smoking
Boken er Felix sin gave til meg. Han mener den kan hjelpe meg å slutte å røyke. Jeg har forsøkt å lese denne boken tre ganger men aldri klart å komme meg gjennom den. Ikke for at jeg ikke vil slutte å røyke, men for at den er kjeeeedelig. Men denne gangen skal jeg virkelig klare å komme meg gjennom et kapittel før jeg sovner i solen.

Ramses
Litt egyptisk dramapopulistisk faraolitteratur behøver man når man skal se Tut Ankh Amons gravsted!

Ønske meg lykke til. Fem timer på flyet er første utfordring innen vi skal oppleve 36 graders temperaturforskjell fra kalde Sverige!


Kommentera inlägget här: