Christian Antoni Möllerop

Vice förbundsordförande RFSL

Dag 2: Katastrofedagene er ett faktum

Kategori: Allmänt

Tidligere når jeg har vært ute å reist så innledes alltid feriedagene med ekstreme mengder søvn, sol, mat – søvn, sol, mat. Jeg kaller bare disse dagene for katastrofedager. Det er de dagene når kroppen tar inn over seg at den er på ferie, og det eneste man skal tenke på er å få energi, glede seg over små ting og samtidigt gjøre absolutt ingenting. Man er et vandrende katastrofeområde med en kropp som har skreket etter det du nå gjør, og skal gjøre i to uker, absolutt ingenting. Det er helt toppen!

 

Vi har derfor startet hele ferien med 13 timers nattesøvn. Vi la oss klokken 22.00 og sovnet kort tid etter . Våknet igjen dagen etter klokken 11.00. Det er absurd lenge å sove! Så fortsetter man på stranden med å ligge på en madrass og sovne i solen. Når man så har vært på stranden solet seg og sovet fram til solen har gått ned (rundt klokka 17.00) vandrer man og spiser lunsj før man dusjer, smører inn kroppen med After Sun, og ja – sovner i ytterligere tre timer.

 

Av erfaring så vet jeg at disse dagene bruker å vare i tre eller fire dager innen jeg blir så rastløs at jeg bokstavlig talt begynner å gå på veggen. Da er det viktig å ha litt beredskap klar, men akkurat nå skal jeg la være å legge planer. For strategier, framdrift og prosesser er vel hva ferien skal være foruten, eller?

 

Det merkeligste er at jeg nå er trøtt igjen.

Kommentera inlägget här: