Christian Antoni Möllerop

Vice förbundsordförande RFSL

2 + 2 = 3, Tull med tall?

Kategori: RFSL Stockholm

I dag har vi hatt økonomidag på kontoret. I dag startet dagen med seddelpressen Agneta og avsluttet med økonomimøte sammen med "flere-konversasjoner-på-samme-tid-Ulf", "sosse-Katina" og "gravid-Anna".

Jeg og Agneta bruker å ha økonomidag annenhver uke. Disse dagene så treffes vi tidlig på morgenen og legger en slagplan for hvordan vi skal redde verden. Når Agneta har vært på kontoret så har alltid den konstante uroen som ligger i kroppen over saker man tror at man ikke har kontroll på stillnet. Hun er faktisk ett fantastisk arbeidsjern med stålkontroll på sedler, kontoplaner, momsregler, resultatenheter, prognoser og estimater. Jeg er fortsatt litt usikker på det med momsen, men alt annet har hun kontroll på.

Agneta er bokføringskonsult og en fantastisk dame og ha på kontoret!

Når Agnetas ektemann ringer så bruker Agneta alltid å si at hun er hos Christian på RFSL. Da bruker hennes mann å svare at, "jaha, ja da så, jeg får vel gjøre i ordning middagen så får vi varme den når du kommer hjem". Jeg og Agneta har aldri klart å gå fra kontoret når vi har planlagt. Mye å gjøre og utrolig nok engasjerende.

Jeg liker å samarbeide med Agneta for vi får alltid masser med saker gjort. Jeg har selv fått unna hele bunken med lønnstatistikker, yrkesstatistikker, svart på alle mail som jeg ikke har svart på under uka som har gått, tatt telefoner jeg hater og fått spist indisk mat til lunsj.

Agneta og jeg ble satt til å jobbe med RFSL Stockholms økonomi umiddelbart når jeg startet å jobbe i Stockholm som Verksamhetschef. Vi fikk to oppgaver, få kontroll og oversikt, og utarbeide et begripelig system som var anvendbart for fler en revisorer. Det har vi også egnet året til å gjøre!

Nå ser vi resultatene av en langsiktig arbeid. Vi er ikke i mål, så definitivt ikke, men om noen spør oss om noe økonomirelatert så har vi hvertfall ett svar. Sånn var det ikke for ett år siden! Jeg og Agneta koser oss faktisk så mye med regnskapet og tall at vi aldri, faktisk aldri har kommet oss hjem til rett tid.

Agneta og jeg er ikke den eneste som jobber med økonomi hos oss i RFSL Stockholm. Vi har også Folkpartisten Ulf som har de samme gledene som meg over historiske vidunder som for eksempel da svenskene slo russerne under slaget ved Stäket.

Katina er Socialdemokrat og liker likhetstanken. Hun har vært med å drevet aktivisme for Arbeiderpartiet under valgkampen i Norge og har en forkjærlighet for traktamenteutbetalninger man får når man reiser til Norge. For øvrig så finns det saker Katina ikke har så god oversikt over, men det skal jeg ikke nevne her.

Anna er Milöpartist og sjefen over alle sjefer i RFSL Stockholm. Anna er gravid og hennes mage har begynt å bli virkelig stor. En annen ting man skal merke seg med Anna er at hun spiser hele tiden. Hun hadde blant annet med seg en Risifrutti som hun tok fram på bordet før vi fikk servert mat på Italiensk restaurant ikveld.

Disse personene utgjør mine økonominerder som bare elsker å drive med tall. Ingenting er vel bedre en tall, regnskap, budsjett og løsningsorientering? Både Katina, Ulf og Anna er dyktige på å tenke framover, hvor vil vi, når skal vi dit og hvorfor det?

En annen sak man ikke skal glemme er Ulf`s enestående evne til å starte flere konverasjoner samtidig. Han elsker å prate samtidig som han lytter på hva du sier. Forvirrende for oss andre, men en mesterlig egenskap for han selv. Om vi ikke har fått med oss alt, så kan vi i det minste være sikker på at Ulf har fått det med seg.

Når Agneta dro fra kontoret idag så satt jeg Ulf, Katina og Anna i møte. Hva er strategien fram mot jul, og hvordan får vi alt på plass innen alle reiser på juleferie?

Jeg har aldri vært glad i penger eller økonomi, derimot gleder jeg meg alltid til de dagene vi skal leke oss med tall, for av en merkelig grunn finner vi alltid løsninger.

Om Katina ser litt redd ut på bildet så er det bare fordi Ulf nettopp har gitt oss en utredning i hvordan man kan legge sammen 2+2 og få 3. Dagens blogg går till Agneta, Ulf, Katina og Anna - dere er fantastiske å jobbe sammen med!

Ulf og Katina på økonomimøte
Kommentera inlägget här: