Christian Antoni Möllerop

Vice förbundsordförande RFSL

Dag 8: Dagen derpå og latskap

Kategori: Allmänt

I dag har vi vært trøtte (something new??) etter gårsdagens utskeielser. Ingen stor saker har hendt. Vi har pratet litt med Antoni som solgte hav-safarien til oss og ligget og solt oss hele dagen. Idag har jeg faktisk bare smurt meg en gang med solfaktor 10 uten å bli solbrent, det er intet mindre enn en kroppslig revolusjon!

 

Vi har spist lunsj på Dolce Pizza, jeg har fått en kritisk røst rettet mot meg av Felix som mener jeg har røkt alt for mange sigaretter under reisen og vi har fått diskutert litt politikk.

 

Jo, en liten ting som er verdt å nevne. Rengjøringsmannen som jobber på hotellet er fantastisk. Han har banket på døra vår hele to ganger under oppholdet og gitt oss rene håndklær og spurt om vi har det bra, og om vi er fornøyd med rengjøringen. Av en merkelig årsak har han alltid hatt en tendens til å banke på døren når jeg står uten klær og har nettopp kommet ut av dusjen. Det skaper jo litt dramatikk og kaos, men vi har klart å komme oss ut av det uten de store fadesene og pinlighetene.

 

Hver dag så lager rengjøringsmannen også ulike statuer av håndklærne våres. I dag kom vi inn til hotellrommet til to store og vakre svaner. At man lager kunst av håndklær står det respekt av. I det minste føler man seg verdsatt, og det er viktig når man er på ferie.

 

Vi har nå 7 dager igjen av ferien. Tiden skal brukes til sol, mat, boklesning og kanskje en beduin-safari innen vi skal reise til Luxor, Egypts gamle hovedstad nede ved Nilen. Vi gleder oss og ser fram til enda flere dager her nede i solen og varmen.

 

Kommentera inlägget här: